Trkanje novega šolskega leta na vrata znanja še vedno glasno odmeva, ko so se le ta po dveh mesecih premora na prvi dan meseca septembra znova na široko odprla ter skozenj širokih rok povabila otroke in šolarje.
Počitnice so se iztekle, dnevi sproščenega družinskega ritma so se spremenili in s seboj prinesli veliko vznemirjenja, pričakovanja ter
veselja po ponovnem snidenju prijateljev in sošolcev. Vsi so po malem radovedni, kaj jim bo prineslo novo šolsko leto?
Bo dobro, bo slabo, bo bolj tako-tako? Pri teh napovedih prav pride športno razmišljanje, ki vedno znova potrjuje njegovo pravilo, da je na vsaki tekmi poleg truda, dela, vztrajnosti,
pripravljenosti, vzdržljivost ... potrebna tudi sreča. Za srečo pa velja, da je zelo izmuzljiva in se je zanjo potrebno zelo potruditi. Koliko vam je bo uspelo v naslednjem šolskem letu ujeti, se bo pokazalo šele po njegovem koncu, tako kot po vsaki tekmi.
Kaj nas čaka v prihodnjih desetih šolskih mesecih? Razen tega, da se zapiše nova letnica, tokrat nič pretresljivo novega. Dve redovalni konferenci za šolarje, počitnice in praznike po koledarski ustaljeni praksi, veliko znanja, druženja, obveznih in manj obveznih dejavnosti, šolo v naravi, tekmovanja, paleto ustvarjalnosti, zabavnih dogodivščin, srečanj z vrstniki iz bližnje in daljne okolice, ki bodo segala tudi čez državne geografske meje.
Obe osnovni šoli bo v prihodnjem šolskem letu skupaj obiskovalo 332 učencev, 268 v centralni šoli v Staršah in 64 v podružnici v Marjeti na Dravskem polju. Številčno gledano bo otrok skoraj enako kot v lanskem letu, kar je za šolo dober podatek. V oba vrtca je letos vpisanih rekordnih 141 otrok, v Pikapolonico v Marjeti 53 ter Najdihojco v Staršah 88 otrok. Vpis tolikšnega števila otrok je bil možen le s strani občine dovoljenim povišanim normativom vzgojno-varstvenih skupin, kar je tudi naša skupna želja.
Zavod Osnovna šola Starše in njena ustanoviteljica Občina Starše medsebojno dobro sodelujta, kar se kaže pri razumevanju občine za potrebe in razvojne »želje« zavoda, ki se mesečno usklajujejo, dopolnjujejo ter načrtujejo tako v smislu koledarskega, kakor tudi šolskega leta. Tako bo občina tudi v naslednjem šolskem letu, sofinancirala nadstandard računalništva, prvega in drugega tujega jezika, tečaje plavanja v 1. in 2. razredu s prevozom vred ter s pokrivanjem stroškov dela zaposlenih v šolski kuhinji bistveno prispevala k nižjim cenam kosil tako v vrtcu kakor tudi v šoli. V pozitivno smer se razvija zgodba za novo podružnično šolo, saj si je občina pridobila vse smernice in soglasja za prostorski plan, ki ga bo občinski svet obravnaval v mesecu septembru. Naročen je geometer, ki bo razmejil lastnino po kateri sledi prenos lastništva na občino. Šola je za novo podružnico izdelala dve idejni zasnovi, ki bosta v prihodnje predmet diskusije.
Ker so na koncu pregovorno na vrsti najpomembnejše stvari, bi vse odrasle udeležence v cestnem prometu pozval, da smo posebej pozorni na otroke, ki gledajo na svet z drugačne višine in drugačnimi očmi, še posebej pa bodimo previdni ob teh prvih dnevih začetka novega šolskega leta.
Šola je bila vedno najpomembnejši medij za prenašanje bogastva znanja in tradicije iz generacije na generacijo. Danes to velja še toliko bolj kot včasih, ko nas hitri razvoj tehnologije sili, da prehitevamo svoje lastno življenje po levi in desni. Šola kljub vsemu temu ostaja trden temelj družbe. To bo tudi ostala, vsi odgovorni pa moramo poskrbeti za to, da ima ustrezen prostor in veljavo v tej hiteči pridobitniški družbi.
Ravnatelj, Franc Kekec